فواید درمانی خوراکیهایی که اصلاً تصورش رو هم نمیکنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 567
نویسنده : نوری

خواص اعجاب انگیزشیربادام!

 اما باید توجه داشت که اکثر این شیرها با افزودنی های خوراکی و طعم دهنده ها مزه دار می شوند و خواص چندانی را برای مصرف کننده ندارد حتی تا جایی که متخصصان اعلام کردند افزودن پودر کاکائو به شیر از میزان خواص آن می کاهد و توصیه می شود برای طعم دار کردن این مایع سلامتی از مواد طبیعی استفاده شودمثل میوه ها و پودر مغزها.


 بعضی از مردم از جایگزین های شیر خام مانند شیر کفیر، شیرسویا، شیربرنج و شیرجودوسر هم استقبال می کنند اما کودکان و نوجوانان بیشتر به سمت شیر های مزه دار صنعتی تمایل دارند برای این تغییر ذائقه متخصصان تغذیه9 پیشنهاد می کنند که از مواد طبیعی استفاده شود. بطور مثال ترکیب شیر با موز در منزل و مزه دادن به شیر با پودر گردو و بادام و فندق یا استفاده از ترکیبی از این ها بهمراه عسل که نوشیدنی مقوی را برای میان وعده کودکان می سازد که انرژی بخش هم است.


اما در این میان ترکیب شیر با پودر بادام جایگاه خاصی دارد و نه تنها برای کودکان بلکه به بزرگ تر ها هم توصیه می شود که در رژیم روزانه خود این نوشیدنی خاص را قرار دهند.شیربادام جایگزین خوبی است برای شیرسفید و ساده، چون خاصیت درمانی مختلفی دارد اگر شما هم یکی از آن هایی هستید که خواص درمانی مواد غذایی که در رژیم روزانه خود قرار می دهید برایتان اهمیت دارد این نوشیدنی را از دست ندهید. و به سایر اعضای خانواده خود هم پیشنهاد کنید.


ازفواید شیر بادام به تعدادی از ان ها اشاره می شود:


قدرتمندی عضلات

شیر بادام برای ساخت و تقویت عضله های بدن موثر است شامل ویتامین D کلسیم و آهن است که این سه ماده جزو وظیفه های اصلی آن ها تقویت و نیرومندی عضلات بدن است.


درخشش پوست

شیربادام حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها است و ویتامینE که برای شفافیت و درخشندگی پوست مناسب است. نوشیدن ترکیبی شیر و بادام به زیبایی پوست شما کمک می کند.


افزایش قدرت بینایی

شیربادام، حاوی ویتامین های E.D.A است وظیفه اصلی این سه ویتامین تقویت دید و افزایش قدرت بینایی است. به همین دلیل حتما روزانه ترکیب شیر و بادام را به کودکان در حال رشد خود بدهید.


شیربادام برای دیابتی ها

شیر بادام شامل هشت اونس کربوهیدرات است در هر یک لیوان و یک وعده که نوشیدن آن بدون افزودن مواد غذایی به شیر برای بیماران دیابتیک توصیه می شود اضافه بر ان مصرف این نوشیدنی قند را در بیماران دیابتی کنترل می کند.


کاهش امراض قلبی

شیر بادام دارای کلسترول خوب است و کلسترول بد را کاهش می دهد بنابراین مراقبت از قلب با کاهش کلسترول بدن انجام می شود. نوشیدن روزانه شیربادام خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

کاهنده وزن برای کسانی که معضل چاقی دارند.


اگر به فکر گرفتن رژیم های گوناگون برای کاهش وزن و لاغر شدن هستید شیر بادام را هم در برنامه غذایی اصلی روزانه خود قرار دهید شیر بادام تنها 60 کالری داردکه برای لاغر شدن نوشیدنی مناسبی است.


کمک به سلامت کلیه

شیربادام برای کسانی که تنبلی در عملکرد کاری کلیه دارند توصیه می شود و حتی کسانی که مشکوک به بیماری های کلیوی هستند به جای سایر شیر ها از شیربادام که مواد معدنی کم تری دارد.

**************************************************************************************************************************

اثر معجزه گر این خوراکی بر حافظه

افزودن یک گرم زردچوبه به وعده صبحانه می‌تواند منجر به موجب بهبود حافظه‌ در افراد در معرض خطر اختلال شناختی و بیماران در مراحل اولیه دیابت شود.

 کارکامین یکی از اجزای اصلی زردچوبه است که علاوه بر ایجاد رنگ زرد این ادویه، نقش مهمی در مهار واکنش‌های التهابی ایفا می‌کند.

 تحقیقات قبلی نشان می‌دهند، کارکامین خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‎دهد. در جدیدترین پژوهش، تیم تحقیقاتی در تایوان به سرپرستی پروفسور «مارک والویست» از دانشگاه موناش استرالیا، 48 مرد و زن بالای 60 سال را با علائم پیش‌دیابت به چهار گروه تقسیم کردند.

 به گروه اول روزانه یک کپسول حاوی یک گرم زردچوبه، به گروه دوم کپسول حاوی دو گرم دارچین، گروه سوم هر دو کپسول و به گروه چهارم دارونما داده شد. سپس حافظه‌ کاری این افراد قبل و شش ساعت بعد از صبحانه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد، حافظه‌ کاری افرادی که زردچوبه مصرف کرده بودند، با افزایش قابل توجهی مواجه شد؛ درحالیکه هیچ تغییری در مصرف‌کنندگان دارچین مشاهده نشد.

 محققان معتقدند، کارکامین موجود در زردچوبه به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی به پیشگیری از افسردگی، سرطان و التهاب مفاصل کمک می‎کند. نتایج این پژوهش در مجله Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition منتشر شد.

**********************************************************************************************************************************

 

10 دلیل خوب برای دوستی با سیر

محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در سیر آن را به یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی تبدیل کرده است. این تأثیرات تنها با خوردن روزانه 2 تا 3 حبه سیر ایجاد خواهد شد.

سیر که یکی از سین‌های سفره هفت‌سین ما ایرانی‌هاست را همه دنیا از دیرباز به عنوان یک ماده غذایی طبیعی دارای قدرت درمانی بالقوه می‌شناسند. این ماده غذایی علی‌رغم تأثیر بدی که بر بوی عرق و بوی دهان دارد محبوبیت زیادی داشته و شدیداً مورد توجه قرار گرفته است. سیر در تمام نقاط دنیا می‌روید و می‌توان گفت همه‌ی مردم آن را به صورت خام، پخته و یا سرخ‌شده مصرف می‌کنند.

رژیم‌درمان‌ها و پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند افراد بزرگ‌سال روزانه 2 تا 3 حبه سیر و کودکان روزانه نصف حبه سیر مصرف کنند؛ اما توجه داشته باشید مصرف مقادیر بیشتر از این، معمولاً توصیه نمی‌شود.

سیر توانایی‌های جالبی در تامین سلامتی ما دارد. علاوه بر مصرف خوراکی، امروزه سیر در صنایع دارویی نیز جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده؛ اما مسئله آنجاست که بوی نامطلوب سیر باعث می‌شود خیلی از افراد مخصوصاً افراد جوان علاقه‌ای به مصرف آن نداشته باشند. در اینجا می‌خواهیم با بررسی مهم‌ترین تأثیرات سیر در سلامتی به صورت کاملا منطقی از شما بخواهیم تا خودتان انتخاب کنید که سیر را مصرف کنید یا نه.

 1. مصرف سیر توسط مادر باردار به رشد جنین کمک قابل‌توجهی می‌کند
مطالعات نشان داده‌اند بیشتر مادرانی که در دوران بارداری سیر را در رژیم غذایی خود داشته‌اند وزن گیری بهتری داشته و نوزادان متولدشده نیز از نظر سلامت در سطح بالاتری بوده‌اند. خب قطعاً تحمل بوی بد سیر ارزش سلامتی نوزادتان را دارد!

 2.سیر و تقویت سیستم ایمنی
در ماه‌های سرد سال که بدن ما در خطر بیشتری برای سرماخوردگی و ابتلا به عفونت‌ها است، سیر یک غذای عالی برای تقویت سیستم ایمنی است که در مقابل سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه و عطسه به پا می‌خیزد. یکی از روش‌های سنتی درمان سرماخوردگی هم مصرف سیر مخلوط شده با عسل در روزهای اول بیماری بوده است. این را هم یک بار امتحان کنید! شاید برای شما هم قابل‌قبول‌تر از آمپول‌ها و تزریقات بود!

 3. سیر و درمان پرکاری تیروئید
سیر حاوی مقادیر بالایی از ید است. ماده معدنی که کمبود آن از مهم‌ترین علت‌های ابتلا به پرکاری تیروئید است. مصرف سیر توسط بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید تأثیر واقعاً خوبی در روند درمان آن‌ها ایجاد کرده است.

سیر با دارا بودن مقادیر بالای آلیسین می‌تواند به ریزش موی شما پایان دهد.

آلیسین ترکیب سولفورداری است که در پیاز هم وجود داشته و نقش بسیار

مهمی در درمان ریزش مو بر عهده دارد.


4. سیر هم ویتامین C دارد
خیلی از افراد وقتی حرف از ویتامین c می‌شود فقط و فقط به پرتقال و نارنگی فکر می‌کنند. درست است که مرکبات از منابع خوب ویتامین C هستند اما از دیگر منابع بسیار غنی این ویتامین می‌توان گوجه‌فرنگی، کلم بروکلی، فلفل سبز و قرمز و نیز سیر اشاره کرد. به همین خاطر است که مصرف سیر را به مبتلایان به بیماری اسکروی توصیه می‌کنند. اسکروی بیماری ناشی از کمبود ویتامین C است و افراد سیگاری معمولاً در بیش‌ترین خطر برای ابتلا به آن قرار دارند.

 5. کاهش بیماری‌های قلبی عروقی با خوردن سیر
کلسترول بد یا همان LDL هیچ‌وقت راه دوستی با سیر را پیدا نمی‌کند. چون راهی وجود ندارد! سیر دشمن خط اول کلسترول و پلاک‌های چربی داخل عروق است. همان طور که می‌دانید این پلاک‌ها با تنگ گردن و سفت کردن دیواره عروق باعث کاهش جریان خون به بافت‌ها، افزایش فشارخون و در بیشتر موارد در نهایت منجر به سکته خواهند شد. به همین خاطر است که پزشکان مصرف سیر را به مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و نیز برای پیشگیری از این بیماری‌ها توصیه می‌کنند.

 6. سلامت پوست و مو با سیر
سیر با دارا بودن مقادیر بالای آلیسین می‌تواند به ریزش موی شما پایان دهد. آلیسین ترکیب سولفورداری است که در پیاز هم وجود داشته و نقش بسیار مهمی در درمان ریزش مو بر عهده دارد. مصرف سیر برای این منظور هم به طور خوراکی است و هم به صورت موضعی. از طرف دیگر محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در سیر آن را به ترکیبی ضد آکنه تبدیل کرده است. خیلی از محصولات آرایشی بهداشتی و درمانی موجود در داروخانه‌ها نیز حاوی عصاره‌ی سیرند؛ اما مصرف خوراکی آن نیز این تأثیرات بر پوست و مو را ایجاد خواهد کرد.

 7.نقش سیر در درمان سرماخوردگی و تبخال
محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در سیر آن را به یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی تبدیل کرده است. این تأثیرات تنها با خوردن روزانه 2 تا 3 حبه سیر ایجاد خواهد شد. خیلی از افراد برای این منظور سیر را به صورت پودر سیر، چای جوشانده سیر و مخلوط سیر و عسل یا سیر و زنجبیل برای بهتر کردن مزه آن استفاده می‌کنند. از طرفی یکی از درمان‌های خانگی تبخال چکاندن آب سیر بر روی تبخال است. این تأثیر سیر به دلیل ترکیبات ضدالتهابی است که به میزان بالا در سیر وجود دارد و باعث کاهش درد و ورم می‌شود. خیلی از مطالعات نیز نظر بر آن دارند که مکمل یاری سیر نقش موثری در تسریع بهبود زخم‌ها بعد از جراحی‌ها داشته است.

سیر یک غذای عالی برای تقویت سیستم ایمنی است که در مقابل سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه و عطسه به پا می‌خیزد. یکی از روش‌های سنتی درمان سرماخوردگی هم مصرف سیر مخلوط شده با عسل در روزهای اول بیماری بوده است

8. تأثیر سیر بر فشارخون و لخته خون
آنژیوتانسین 2 پروتئینی است که به انقباض عروق خونی بدن کمک می‌کند تا در صورت لزوم، فشارخون افزایش یابد؛ اما آلیسین که ترکیب موجود در سیر است با ایجاد ممانعت از فعالیت آنژیوتانسین 2 باعث کاهش فشارخون می‌شود. از طرفی ترکیبات پلی‌سولفیدی موجود در سیر در بدن به گازهایی به نام هیدروژن سولفید تبدیل می‌شوند که توسط گلبول‌های قرمز بدن حمل می‌شوند. این گازها توسط گردش خون در گلبول‌های قرمز در سراسر بدن به گردش درآمده و باعث بهبود کنترل فشارخون خواهند شد. تأثیرات ضدلخته سیر نیز بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما لازم است بدانید که اگر در مصرف سیر نیز افراط شود، مانند سایر ترکیباتی که مانع ایجاد لخته در عروق می‌شوند، منجر به خونریزی خواهد شد. به همین خاطر بعد از اعمال جراحی لازم است در مصرف آن دقت شود.

 9. تأثیرات ضدباکتریایی و ضدویروسی سیر
یکی از شناخته‌شده‌ترین ویژگی‌های سیر ویژگی ضدمیکروبی آن است. سیر به درمان عفونت‌های باکتریایی، ویروسی، قارچی و سایر عفونت‌ها کمک قابل‌توجهی می‌کند. این ویژگی سیر به قدری قوی و قابل‌توجه است که از زمان‌های قدیم از آن به عنوان کشنده میکروب‌ها مخصوصاً باکتری اشرشیاکولی و سالمونلا اینتیرتیدیس و در نگهداری غذاها استفاده می‌کردند.

 10. سیر کنترل وزن را هم راحت‌تر می‌کند
یک مطالعه جامع که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد نشان داد که مصرف سیر باعث کاهش وزن و کاهش تجمع چربی در بدن موش‌ها می‌شود. همان‌طور که می‌دانید چاقی نیز یک وضعیت التهابی مزمن خفیف است. بر اساس مطالعات اخیر که بر روی نمونه‌های انسانی انجام‌ شده است، سیر تجمع چربی در بدن را کنترل می‌کند. تبدیل سلول‌های پیش چربی به سلول‌های چربی طی یک سری واکنش‌های التهابی انجام می‌گیرد؛ بنابراین کنترل این التهاب مانع تبدیل سلول‌های پیش چربی به سلول‌های چربی شده و کنترل وزن صورت می‌گیرد؛ و این همان کاری است که سیر در بدن انجام می‌دهد.

**************************************************************************************************************************************

خواص درمانی و مفید بادمجان

 مرتضی صفوی گفت: بادمجان حاوی فیبر بالایی است و برای درمان یبوست و كاهش كلسترول مفید است و به دلیل داشتن پتاسیم بالا و سدیم پایین، برای كاهش فشار خون بسیار سودمند است.

وی گفت: بادمجان بازكننده عروق خونی و تقویت‌كننده معده و ادرارآور است. خوردن بادمجان بوی عرق را در بدن از بین می‌برد و خاكستر بادمجان نیز به صورت مخلوط با سركه برای معالجه زخم‌های جلدی موثر است.

این متخصص تغذیه افزود: بادمجان به علت داشتن یك ماده سمی به نام سولانین برای اشخاصی كه سابقه حساسیت دارند، مفید نیست.

صفوی اضافه كرد: مهمترین خاصیت آن كم‌كالری بودن آن است، به همین علت غذای بسیار خوبی برای كسانی است كه می‌خواهند وزن كم كنند؛ زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز است.

وی گفت: بادمجان را حتما باید به حالت كاملا رسیده مصرف كرد؛ زیرا خام آن طعم تلخ دارد و در كسانی كه آسم و برونشیت دارند، باعث تحریك این بیماری‌ها می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: بادمجان اثر نرم‌كننده، برطرف‌كننده یبوست، ادارآور دارد و به علت دارا بودن آهن در رفع كم‌خونی بسیار مفید است. همچنین ریشه بادمجان، شاخه‌های خشك شده و برگ‌های آن اثر بند آورنده خون دارد.

همچنین بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت‌های حاصل از خوردن قارچ سمی است. مصرف بادمجان، گرفتگی رگ‌ها را باز می‌كند و افراد را از خطر سكته قلبی حفظ می‌كند.

وی افزود: برگ‌ها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند، این جوشانده درمان اسهال خونی است. جوشانده ریشه بادمجان برای درمان بیماری آسم مفید است.

صفوی گفت: آب زردرنگی كه در موقع نمك زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج می‌شود نیز برای خشك كردن عرق دست و پا، بهترین دارو است و اشخاصی كه دست و پایشان مرتب عرق می‌كند و باید دست و پای خود را با آن چند بار در روز بشویند، مفید است.

بهترین روش پخت بادمجان، آب‌پز كردن و پختن در فر است؛ زیرا سرخ شده آن سنگین شده و برای معده‌های ضعیف مناسب نیست.
وی افزود: افرادی كه بواسیر و درد چشم دارند، نباید از بادمجان استفاده كنند؛ زیرا بیماری آنها را تشدید می‌كند. این گونه اشخاص اگر می‌خواهند بادمجان بخورند، بهتر است آن را با گوشت و روغن یا سركه بپزند و بخورند.

 



مطالب مرتبط با این پست :

بهترین ها از دنیای دف نوازي و موسيقي سنتي، دنياي هنر و هنرمندان

شما از 1 تا 20 چه نمره ای به وبسایت میدهید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک 10 و آدرس plak10.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 






RSS

Powered By
loxblog.Com